09-05-2017 - Serra dera Pleta Naua
07-05-2017 - La Volta de les tres nacions
09-05-2017

Sortim de la Besurta i als 10 minuts ja ens calcem esqus, passem per la Renclusa i enfilem amunt, abans del Portilln superior anem cap a la glacera de la Maladeta i enfilem a peu la petita canal sota el Collado de la Rimaya. Neu dura que facilita i agilitza la progressi. Carenegem fins al cim, fotos de rigor i continuem per la carena direcci al Pico dAbadas. En un moment donat ens decantem per la dreta (costat oest) i seguint unes fites anem desgrimpant entre mig de blocs i per canaletes fins a sortir al coll que hi ha just abans del Pico Abadas, desgrimpada en general fcil per amb algun pas curt, delicat i exposat. Aprofitem per pujar el Pico Abadas que s all mateix, tornem al coll i fem la primera per curta baixada cap a la glacera de lAneto, neu collonuda, de seguida per diagonal mantenint alada per sota els Malditos, tornem a posar pells i perdent poca alada arribem al collado de Coronas. Curta desgrimpada en roca i amb esqus a lesquena fem diagonal fins a sota lEstasen, neu dureta al corredor que fa que la pujada sigui rpida, sortida pel Petit Black i remuntada final fins a lAneto. Tot i ser laborable avui per aqu dalt hi havia una gentada de du, allargar la ruta i fer-ho amb calma a tingut la recompensa destar a dalt el cim sols i sent els darrers a baixar.
Baixada cap a Aigulluts amb bona neu fins a mitja glacera i neu molt pesada a la part final. Quan arribem al pla dAigualluts esqus a lesquena fins a la Besurta.