08-02-2018 - Pedraforca
- ------
08-02-2018

El fred dels darrers dies ha perms aguantar el bon gruix de neu que ha caigut al Montseny. Sabent que per la banda de Viladrau, des del Coll de Bordoriol, hi ha pujat fora gent i que hi ha molt i bona neu, em resisteixo i prenc la opci de Collformic.

A quarts de cinc de la tarda comena a nevar i a tapar-se. Pujo per la ruta normal sense problemes fins al Pla de la Barraca on la neu s abundant. Pujada amb neu contnua des de la carretera per impossible de baixar si no es fa per la pista forestal. Remunto la pala que mena al Tur Gros i continuo pel llom ms suau amb unes cornises a sobre espectaculars. Arribo al cim sol i les poques clarianes que s'arriben a obrir, es tornen a tapar de nou i torna a nevar altra vegada. Desprs d'immortalitzar el moment amb unes fotos, trec pells i inicio la suau baixada en direcci a Sant Segimon.
Molta i molta neu, i a ms, pols. Llstima que a aquest tram li falta una mica d'inclinaci.
Abans d'arribar a Collsaprunera em decanto avall per un pati de falgueres. Gaireb no m'ho puc creure. Curta per genial baixada amb un pam de neu nova sobre una bona base compactada.
Torno a posar pells sota una intensa nevada, prenc la pista de Sant Segimon per la deixo al cap de poc per pujar directament al Tur d'en Bessa. Malauradament no em queda ms temps per tornar a pujar Matagalls i trec pells per fer la darrera baixada seguint la pista fins prcticament arribar a la carretera.
Un consell, si voleu anar-hi, aneu-hi dem.