22-04-2018 - Tosa Cap de Siscar (AD)
25-04-2018 - Volta als Puigmals
24-04-2018

La calor d'aquests darrers dies ha fos molta neu per al Pirineu oriental encara n'hi ha molta quantitat. Ahir dimarts vaig fer una escapada de tarda per anar a la Molina, tancada des de fa dies, i fer la Tosa d'Alp per Coll de Pal i els Rasos de Comabella. No vaig trobar rastre de vida humana en tota lestona.
A la part baixa de l'estaci el desgel s ben pals i comeno amb els esqus a l'esquena per la pista verda que porta a Coll de Pal. Desprs d'un quilmetre em poso els esqus als peus ja que ja hi ha continutat suficient.
Arribo a Coll de Pal i creuo la carretera, sense neu. Hi ha una traa que flanquejant a la dreta puja directament cap a la Collada de Comabella esquivant el contrafort per per l'hora del dia, la forta calor i el fet d'anar sol, decideixo per prudncia pujar directament al Cap del Serrat Gran amb curtes llaades per una zona entre grups de pedres que em dona ms seguretat.
Un cop a la carena, arribo al primer cim, el Cap del Serrat Gran. Tot seguit faig una curta baixada duns cinquanta metres de desnivell sense treure pells. A continuaci, pujada al Puig de Comabella i darrer tram llarg i feixuc per molt suau fins a la Tosa dAlp, vrtex geodsic.
Trec pells i baixo cap a dues estacions per les pistes de la Masella encara tractades per les mquines ja que lestaci est oberta fins a lu de maig als matins. Des de dues estacions em desvio cap a la Molina on lestaci ja fa ms de dues setmanes que est tancada. Malgrat aix, encara hi ha prou neu a les pistes i amb continutat per esquiar.
Baixant la pista olmpica observo una espectacular tempesta amb activitat elctrica a la zona de la Collada de Tosses que sembla acostar-se.
Quan arribo a la part Baixa de lestaci, just a lencreuament de la pista que Baixa de Coll de Pal, decideixo tornar a posar pells i pujar en direcci a Torrent Negre fins a la zona de la Comella i descendir per la mtica pista Estadi i tancar la ruta.
En resum, en aquesta zona queda molta neu a partir de 2000 metres. Laccs des de les estacions desqu a mesura que passen les hores i els dies cada cop ser ms complicat.
Una opci per fer sortides s comenar des de Coll de Pal accedint per carretera des de Bag.