25-04-2018 - Volta als Puigmals
28-04-2018 - Descoberta pels clots de Segre
27-04-2018

Sortim de l'Artigue a les 5h, podem calar esqus a la cota 1700 aprox, neu continua i no massa dura, sembla que hagi baixat ja tot el que havia de baixar, en comparaci a l'oriental aquets dies, per aqu no hi ha tanta neu. El refugi est obert, demanem al guarda si sap com est el descens per Riufred per no ho sap. Seguim amunt, neu dura a les obagues i cremeta on toca el sol. Fins al pic Verdaguer amb esquis als peus i fins la pica a peu des de el coll.
Des de la Pica podem veure b la part alta de Riufred, molta purga lateral per la part central neta. Ens fem pagues per de que a la part de baix al resalt final no hi haur neu i ens haurem d'espavilar.
Entrem per la primera entrada baixant de la Pica, no pel coll de Riufred, descens agradable i rpid fins a l'estany de Riufred neu cremeta. A partir d'aqu la canal es va tancant i tot ple de purges i runes. A la cota 1850 hi ha el tallat on hi ha una cascada d'aigua i no hi ha continuitat, remuntem 50 m i ens escapem a l'esquerra per una feixa lateral, atravessem un torrent i de seguida veiem ms avall un cam que ens portar fins a l'estany de Solcem, aqu continua a la dreta atravessant la part baixa de la canal de Riufred i ms endavant un torrent on ens hem de mullar els peus. Arribem a l'aparcament i abordem el primer cotxe que surt, uns turistes amablement porten a en Jaume a recuperar la furgo a l'Artigue.