17-05-2018 - Baciver i Rosari
18-05-2018 - canal Rambleta del Mig (Cad)
19-05-2018

Primera i segurament nica visita al Puigmal aquesta temporada. Les generoses nevades acompanyades d'un temps ms aviat fred per l'poca, han mantingut un bon gruix de neu al Pirineu oriental.
Comencem des de l'aparcament situat a la barrera encara tancada de l'estaci d'Er. Grcies a una franja de neu al marge de la carretera, podem comenar amb els esqus als peus.
Al final de la pista ens hem de descalar en un parell d'ocasions i creuar el torrent que baixa amb fora.
Deixem la ruta normal del Puigmal per continuar per la Ribera d'Er. Quan arribem a la marcada coma, ens desviem a l'esquerra encadenant curtes pales per ascendir l'ampla aresta que ens permetr assolir el primer cim del dia, el Puigmal de Llo.
Continuem per l'ample llom fins al Pic Petit del Segre esquivant el cim nord flanquejant per la dreta. Seguim en direcci sud cap al Puigmal i passat un petit promontori ens parem per treure pells i iniciar el descens per una curta per costeruda primera pala que ens deixar desprs d'un suau ressalt a la immensa Coma de l'Embut, a pocs metres del pluvimetre.
Tornem a posar pells i assolim el Puigmal engolits pels nvols desprs de superar gaireb tres-cents metres de desnivell.
Dalt del cim el temps s variable amb molt poc vent. Desprs d'unes fotos i de menjar una mica, traiem pells i iniciem la desitjada baixada. Deixem l'itinerari normal per llanar-nos pels tubs que condueixen directament a la Font de la Ribera d'Er orientats a nord i amb tres dits de neu crema. Retornem pel marge del torrent fins al punt de partida.

Val la pena veure el vdeo resum de poc ms d'un minut del track de wikiloc, us fareu una idea de la bona quantitat de neu que encara queda.