07-02-2019 - Pic de Mortiers
09-02-2019 - pic de la Serrera per Ransol
08-02-2019

Deixem el cotxe al primer aparcament que hi ha de la pista que puja dAngostrina cap a Sant Mart dEnvalls, a 1,5 km aprox dAngostrina, fins aqu la carretera era neta.
Pugem per la pista que est totalment coberta fins a Sant Mart dEnvalls i aqu continuem per la pista que fa una llarga llaada cap al sud fins arribar a la carena que puja de Dorres. Seguim per la pista amunt fins atravessar un pont sobre el rec del Carlit, aqu per la dreta del rec anem remuntant lloms fins a la Jaa dels Capellans, seguim remuntat pel Ras del Carlit. Fins aqu hi havia un bon gruix de neu per a mesura que ens anem apropant a la carena que puja cap al Pic de les Toses el gruix minva i est bastant pelat, no ens hem de treure els esqus i ms amunt ja i torna a haver-hi un bon gruix. Canvi radical de vistes i de topografia, fins ara pujvem per suaus i llargussimes pendents i ara ens tocar crestejar fins al pic de Collroig Occidental. Primer tram de cresta amb neu per sobre el cercle que fa sota el Collroig Occidental fins a una punta i a partir daqu desgrimpada en roca pel vessant nord fins al collet entre aquesta punta i el Pic i desprs flanqueig per la cara nord per evitar un mur de roca que ens hagus entretingut bastant i desprs pujada directa al cim. Panormica espectacular des de aquest cim; del Canig al Cadi al sud i del Carlit a Puigpedrs al nord.
Baixem fins al Collroig i remuntada curta fins al Pic de Collroig Oriental aquest tram lhem fet a peu, lhaugessim pogut fer amb esqus per hagussim hagut de treure dos o tres vegades trams curts.
Baixada directa del cim cap al llac de Collroig primer amb bona neu transformada per ms avall amb una crosta difcil de remenar. Passem pel costat del refugi i anem buscant pendents que ens portin cap a Ras del Carlit on recuperem les traces de pujada, fcilment arribem a la pista i ara noms toca anar baixant i remant fins al cotxe.
Sortida llarga per molt variada i interessant. Sha daprofitar ara que a la vessant sud i ha una mica de neu, amb temps com el davui amb pocs dies sho menjar tot.
24,30 Km +1520m

Sant Mart d'Envalls

Pujant per sobre la Jaa dels Capellans

Al fons els Collroig

Al Pic de les Toses

Primer tram de carena cap al Collroig Occidental (a la dreta)