03-03-2019 - Bagergue - Tuc d'Armeros - Cabana de Liat - Mauberme - Bagergue
05-03-2019 - Tuc de Parros
03-03-2019

Sortim del aparcament de bombers despot.
Seguim la carretera asfaltada prop de uns 30 o 40 minuts, i arribem al aparcament de Part de Pierro.
Daqu ja surt el cam del Estany Negre, dentrada ja esta tota innivada, aix que ja calcem esquis.
Anem pujant per la pista, hi ha alguna baixada i finalment creuem un tnel....
Arribem al Estany dels Lladres, (2203 m.), encreuament amb el GR que puja dEspot. Anem calant i descalant esquis depn de l innivaci de la pista.
A partir daqu la neu ja es mes continua, i arribem al Estany Tort de Peguera, com l estany esta glaat, per no ens acabem de refiar, anem pel costat del estany i finalment al Refugi Josep M Blanc.
Ens llevem al refugi Josep M Blanc, esmorzem i sortim del refugi, uns anem per la vora del llac seguint el GR, i els altres creuant el estany Trullo, es molt mes rpid creuant els llacs, ja que amb el GR, puges i baixes, ens trobem a la Presa del Estany Negre, i enfilem seguint el GR.
El GR ja el deixem desprs del estany de la Llastra, i arribem al Estany de Peguera i daqu ja cap la Collada de Monestero, la fem amb esquis, ja que la neu tot i estar un pel dureta, es deixa fer be!
Deixem esquis al coll, i anem enfilant seguint les fites fins arribar al cim del Monestero.
Gaudim de les vistes i baixem fins el coll.
Calcem esquis i ja baixem directes al Refugi. La baixada la neu ja no esta tant dura, ha transformat una miqueta, no massa, per almenys ja no esta gelada.
Fem un mos al refugi i ja tornem cap Espot, aquesta vegada baixant pel GR.
La neu la hem trobat de tots colors, per hem gaudit de valent!