07-05-2019 - Un parell de Puigmals, per Er i per Nria
07-05-2019 - Pointe du Frjus
06-05-2019

Pic de Etendard

Anem fins a Saint Jean de Maurienne i enfilem el Col de la Croix de Fer fins a lestaci desqu de Saint Sorlin dArves a 1600m.
Per pistes, ja tancades, enfilem fins als Chalets de la Balme, continuem un curt tram per pistes fins arribar a lancien refuge Csar Durand i el llac. Aqu deixem les pistes i anem a buscar un marcat coll a lesquerra (sud) de lAiguille Rousse i amb un flanqueig arribem als Lacs de lEtendard passant pel Col Sud.
Fem tot el llarg planer fins a la base del cim de lEtendard, a la nostra esquerra ens queda le Cime du Grand Sauvage on hi veiem tres nois que shi dirigeixen.
Nosaltres enfilem els 700m fins al cim, una pendent fora constant fins ben b la meitat, desprs ja sajeu una mica per tornar a redrear-se per arribar al cim.
LEtendard s un mirador exellent. Veiem des de la Meije i la Barrre des Ecrins, al Mont Thabor i Mont Viso, tota la Belladone, els Aravis, les Aiguilles dArves, el MontBlnac, el Mont Combin, i un llarg etz
Desprs de les fotos de rigor i una mica rapidetes perqu fa un vent gelat, baixem tota la pala amb neu ben disfrutona. Fem el planerot fins als llacs i treiem el cap per la desembocadura daiges per veure el refugi de lEtendard. Remuntem fins al Col N des Lacs i agafem les pistes fins al cotxe.

Un cim llargot i amb uns 2000m de desnivell per amb unes vistes i un primer descens ben mereixedors duna visita.

Remuntada inicial per pistes

Les Chalets de la Balme

ancien Refuge Csar Durand

Les Aiguilles d'Arves amb una bona allau...

Collet al sud de l'Aiguille Rousse

el repl desprs dels llacs

Cime du Grand Sauvage a la dreta i Etendard a l'esquerra

arribant al cim

Vistes fantstiques

Bona baixada

Refugi de l'Etendard

Col Nord des Lacs

les vigilants de l'estaci d'esqu!