11-05-2019 - Turon de Nouvielle des d'Ordon 1/2
11-05-2019 - Aneto, canal Estasen
12-05-2019

Sortim del refugi de la Glre (2153m) a les 7:15. Fa un dia fred i radiant. Ha regelat durant la nit, visca! Baixem amb els esqus a la ma (5 min), per un corriol fins al peu del llac de la Gler on ens posem els esqus ja amb ganivetes. Com que hi ha gent creuant el llac per sobre, i ning s'enfonsa (hehe), fem el mateix. Aix no ho hagussim fet ahir a la tarda, on es veia aigua per totes les vores.
Enfilem direcci al coll de l'Hourquette de Monicot, que veiem des del refugi. Gaireb hi ha neu continua, per hi han moltes opcions i en algun pas ens hem de descalar per pocs metres. Amb ganivetes es progressa molt b i rpid amb la neu dura.
Un cop al coll de l'Hourquette de Monicot (2542m), baixem amb els esqus a la m uns 30 metres sense neu, on ens posem els esqus. Els 2 primers viratges una mica drets, per desprs ja gaudim d'una meravellosa neu dura amb una capeta de neu primavera. Baixem fins a la cota 2270m (abans de Lac Nre) per terreny suau i divertit, gaudint d'una neu fantstica. Posem pells/ganivetes un altre cop, i enfilem cap al Col de Madamete al principi fent punteria per la neu. Un cop abans d'arribar al coll de Madamete enfilem la pala del Pic de Madamete amb poca neu i molts rocs, neu dura i una mica dret. Alg de nosaltres puja a peu amb grampons i avui no s mala idea. Malgrat inicialment no ho sembla, hi ha neu fins al cim, Pic de Madamete (2657m). Bones vistes al que vam fer el dia abans.
Baixem amb esqus amb cura per la neu dura sense problemes. Enfilem de baixada el Col de Madamete (2500m) amb un flanqueig de neu primavera que aguanta. Un cop al coll, seguim baixant fins a un petit llac (2410m) amb la millor neu primavera del dia. Passat el llac, ens descalcem uns 3 cops, fent una gimcana entre neu i rocs. Creuem un rierol a peu, i ja ens calcem els esqus per anar planejant/remant fins al llac Aumar.
Veiem com la carretera est neta per una llevaneus fins a un punt on hi han 4 cotxes aparcats, que alg ens comenta que si hi ha multa (90/cotxe) la pagaran entre tots (s una idea). Posem els esqus definitivament a la motxilla i baixem caminant per la carretera uns 45min fins al cotxe que tenim al llac d'Ordon.

Magnifica travessa de 2 dies. Encara queda neu!!

Queralt de Berga i Anna i Ernest de Sant Cugat.
(piulada d'anada "Turon de Nouvielle des d'Ordon 1/2", dissabte 11-05-2019

Des del refu. Hourquette de Monicot al centre esquerra de la imatge

Llac de la Glre

El refugi amb la lnia del sol al centre

Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m)

Des del Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m)

Des del Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m). La baixada.

Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m). La baixada.

Pic de Madamete (2657m)

Nouvielle

Baixant del Pic de Madamete

Flanquejant cap al coll de Madamete

Creuant l'ultim riu gaireb al llac Aumar

Al llac Aumar

Carretera neta (per prohibida) fins aqu :-S

Caminant de baixada al Llac d'Oredon