13-02-2020 - Bony de Trescul i Pic de Salria
14-02-2020 - Valls de Nria
14-02-2020

Vallter, Portella de Mentet, Roca Colom, Coma del Tec, Costabona, Pla de Mascarell, Serrat de la Balmeta, Roca Colom, Vallter.

Distancia 20,0 km
Desnivell 1.471 m

Fem aquesta gran volta per la zona del Roca Colom i Costabona, amb dos espectaculars descensos a cara sud, La Coma del Tec i La sud del Costabona, amb una neu cremeta espectacular (quasi indecent) la primera baixada i cremeta i desprs primavera molt bona la sud del Costabona.

A la nit hem tingut un bon re gel i pel mat un bon sol sense vent, el que ha perms que primer per la nit sendurs la capa de neu i desprs amb el sol s poss en neu cremeta i desprs ens passes a primavera.

Sortim de Vallter no fem el franqueig a la Portella de Morens per que ho trobem gelat i ens estimem ms pujar cap a la Portella de Mantet, fem tot el Pla de Coma Armada sense treure pells fins la Roca Colom.

Fem un descens amb neu cremeta de pellcula per tota la Coma de Tec fins la cota 2.100 (aqu no calia ni portar uns bons Hagan per semblar que sabiem esquiar).

Tornem a posar pells i pugem directes al Costabona per un tub fora dret i duret, sense posar ganivetes, per un tros hem de tibar de ronyons per no posar, com alternativa podem recular una mica per la Coma del Tec i a lalada del Roc de la Mort de lEscola fer una pujada ms tranqui-la cap el Coll de Pal i Costabona .

Baixada del Costabona pel Torrent de Mascarell amb bona neu cremeta primer i desprs primavera i ja buscant el Serrat de la Balmeta per tornar al Roca Colom i Vallter, la baixada de la Portella de Morens a Vallter amb bona neu primavera fins lestaci.
La tornada de la Roca Colom a Vallter per tot el Pla de Coma Armada si que es fa una mica pesadeta(es el tribut).

Gran sortida i gran volta que ara es troba amb unes condicions immillorables.

Cal remarcar que la baixada del Costabona nosaltres la fem pel Torrent de Mascarell, amb un risc dallau dInstitut Cartogrfic de nivell 1 per sota de la cota 2.400.

La baixada tan sigui pel Torrent de Mascarell com pel Clot de la Font de Fra Joan shan de baixar amb neu molt estable, les pales que baixen del Coll de Pal sn molt dretes i quant baixen escombren els torrents, no seria la primera vida que sen porta aquella pala.

La alternativa molt bona amb risc dallau ms alt s baixar del Costabona totalment a sud per tot el llom cap a les Roques de Mercer i la Collada Fonda, desprs seguirem la pista per anar a buscar el Serrat de la Balmeta per pujar pel seu llom amb seguretat fins a la carena que ens portar de nou Roca Colom

Powered by Wikiloc

itinerari seguit

Pujant a la Portella de Mentet

Arribant al Roca Colom

Descens amb neu cremeta espectacular per la Coma del Tec

Cota 2.100, tornem a posa pells

Pujem per aquest tub fora dret de la cara nord del Costabona

Part alta del tub

Al cim del Costabona

Baixant la sud del Costabona, primer cremeta i desprs primavera, gran baixada

Anem a buscar el Serrat de la Balmeta per pujar pel seu llom fins la carena