22-02-2020 - 3 Colls de Nria
22-02-2020 - Pic dels Estanyons i Tossal Bovinar
22-02-2020

Sortim de l'estaci d'Arnser amb molt ambient i seguim la pista d'esqu de fons cap a Pollineres i Prat de Mir amb temperatura massa alta per l'poca...
Al cap de 3,5 km deixem la pista per agafar un cam a l'esquerra que ens enfilar al coll de la Barra amb neu que comena a transformar pel sol.
Arribem al coll i seguim per l'ample llom amb clapes de pedres per l'acci del vent, arribem al peu de Monturull suant de valent.
Amb menys de tres hores arribem al cim, estem sols i per tant sense poder fotografiar uns HAGAN. Fem un mos, fotos de rigor i ens preparem per al descens.
Enfilem al primera pala engrescats per la neu primavera de febrer que fa de molt bon baixar fins que ens adonem que estem seguin la Serra de la Mria en comptes de la d'Airosa.
Per retrobar-nos amb els companys que van amb raquetes decidim tornar a remuntar fins a la base del Monturull on veiem viable fer un flanqueig per tornar a l'itinerari de pujada.
Tonem pel llom i baixem cap a la pista ms o menys per on hem pujat per amb la neu ms endurida, un cop al bosc neu primavera fins al bar de l'estaci on brindem amb una bona cervesa.