22-02-2020 - Monturull
23-02-2020 - Tossa Plana de Lles
22-02-2020

Sortim d'Arnser pel cam de les Pollineres, fem uns 20' a peu per no trepitjar les pistes de fons. Desprs de mitja hora amb esqus hem de descalar noms uns minuts a les solanes per manca de neu. A partir de les Pollineres la neu s ms abundant i contnua, retallem els revolts de la pista i arribem al refugi dels Estanys de la Pera.
Breu aturada i seguim cap els Estanyons, remuntem a la carena pel bosc i d'aqu noms cal resseguir-la per on volguem, s molt ampla i franca.
M'arribo en un moment al Tossal Bovinar, tamb ben innivat i en molt bones condicions.
Dels Estanyons busquem els pendents ms drets i menys regelats per baixar, la neu no s'ha transformat massa, passem el refugi i un cop a les Pollineres baixem fins Arnser per la pista de fons, baixar s un dir perqu els primers quilmetres sn de pujadeta suau.
Hem coincidit tota la pujada amb quatre francesos i no coneixen els esqus HAGAN.
Una zona molt ben innivada tal i com tenim el panorama, la neu dureta i tansformada a les soleies.

Refugi dels Estanys de la pera