08-03-2020 - Puigmal de Llo-Pic del Segre
08-03-2020 - Molina - Coll de pal
07-03-2020

Pujem divendres a la nit, amb la idea danar per la zona del Peric i el Carlit. Per arribem cap a les 20h i encara no sembla haver nevat gaire aix que decidim canviar plans i anar cap a la zona de Port Puymorens per assegurar-nos la neu. Prcticament a partir de la Tour de Carol, hem de posar cadenes, trobem panells que el coll est tancat per laccs obert fints la Vignole. Ens costa trobar el parking i la carretera amb tanta neu i ventisca, per finalment el trobem i muntem campament amb les furgos per pasar una nit fresqueta i mogudeta entre tanta llevaneu i tant de vent.

Ens despertem no gaire dhora, ja que la previsi era que pars la nevada i remets el vent cap a mig mat, tot i aix, es fa desperar i no comencem a esquiar fins a les 10h amb fora vent encara i tot molt tapat.

Pujem per la pista verda de port fins a la cota alta de lestaci. Lltim telecadira est tancat (suposo que per vent). El risc dallaus s 4/5. Ens plantegem pujar fent noms pistes per treure una mica el monu.

Malgrat aix, a mesura que pujem, el vent va enduent-se els nvols i va baixant dintensitat pasant de vent constant a rfegues.

Un cop al final de lestaci, ho veiem molt clar, hi ha molta acumulaci a sotavent per per la carena fins al pic de la mina tenim un itinerari molt segur, aix que, malgrat exposar-nos una mica al vent, tirem per la carena i arribem al coll. All ens far la ltima rfega de vent mentres treiem pells i carreguem esqus, per ens dona treva per pujar al cim, sense grampons.

La baixada, increble, la muntanya s per nosaltres, no hi ha ning. Noms ens hem trobat un home sol que baixava de lestaci mentres pujvem, i un altre esquiador que pujava darrera nostra. Davant, tota la muntanya per nosaltres, cel blau, caloreta i poc vent, hem triomfat.

Fins que arribem a la cota de lestaci, la neu fora dura (tot i que hem pujat sense ganivetes). Un cop arribem a la cota de lestaci, sobreacumulacions importants, neu pols duna qualitat increble.

Arribem al parking de la Vignola i torna a bufar el vent, s ben b que hem agafat la finestra bona 😊

La meva companya ens ha vist baixar des del bar, ja que ella no ho ha vist clar, tot i portar uns HAGAN, no tenia ganes de pasar fred!