08-03-2020 - Tossal de Rus - Tossal de la Mina
07-03-2020 - Esquella de la Lluna 2020
08-03-2020

Molt bones condicions aquest diumenge al pic de la Font blanca.

Nosaltres vam sortir del parking de Sorteny i vam pujar per la vall de Rialb, resseguint el riu pel seu lateral dret. A partir del refugi lliure (1995m) creuem al lateral esquerra i anem a buscar la Portella de Rialb. Aqu fem un flanqueig sense treure pells fins a situar-nos cara sud i anar pujant per la pala clssica. Tot i la nevada, hi ha zones gelades i aqu posem ganivetes. Al final de la valleta, fem un petit flanqueig a l'esquerra per anar a buscar la carena i ens dirigim primer a l'avant-cim amb una forta pujada i desprs fins al propi cim amb els esqus HAGAN als peus.

Hem obert traa de baix fins dalt i gaudim d'estar sols al cim, fins que...apareix un helicpter i deixa uns clients que venen a fer heli-esqu. Van pujant gent (fins a 3 helicpters). En tot cas, s'ha d'agrair que tenen l'amabilitat de deixar-nos petar les pales nosaltres primer. Aix que no descansem gaire i tirem avall en una baixada amb molt bona neu pols no transformada. Ens deixem caure fins que posem pells de nou per remontar la Portella i ara s perfecte fins al refugi i d'aqu cap avall un esllom molt divertit fins al cotxe.