30-12-2020 - Bassiero prematur
24-12-2020 - Pic de Ventolau
23-12-2020

Estem a principis de temporada. Per el dia anterior vam decidir pujar a la Coma del Forn per agafar perspectiva de la zona de Tavascan.
Ens va semblar veure que la zona del Pic de Certascan oferia bones condicions per fer-hi una bona circular.

Aparquem el cotxe passat el 5 revolt de la pista de Quanca i podem anar foquejant a partir dels 1.700m. Abans d'arribar a l'Estany Xic del Port prenem una canaleta que ens permet guanyar alada per neu dura i abundant. Flanquegem fins la base del Pic de Lleia amb un mantell 100% esquiable. Quan arribem al coll de Lleia, ens descalcem per fer cim.

Baixem fins l'estany Blanc amb molt bona neu i ens plantem davant la Pala Canal de Certascan (Amb neu escassa a la part superior). Fem cim i decidim baixar per la mateixa cara Oest, perqu a la sud afloren massa roques.

Baixem pel torrent de Guerosos fins l'estany de Flamisella amb mantell de neu esquiable i continu. Animats decidim baixar per connectar directes amb la pista en direcci Oest, per ens equivoquem. Ja que per sota dels 1.900 la neu escasseja.

Molt bona sortida, malgrat el moment el que ens trobem.